2018-06-07

Wycieczka rowerowa do Solca-Zdroju

Rok szkolny 2017/18  Rowerem po zdrowie  Wycieczki szkolne i zielone szkoły
  • Jasonj

W dniach 29-30 maja odbywała się wycieczka rowerowa do Solca-Zdroju organizowana przez działający przy niepołomickim gimnazjum Klub Podróżników im. Kazimierza Nowaka. W wycieczce oprócz gimnazjalistów, wzięło udział dwoje uczniów klasy VII ze SP Niepołomice i dwóch uczniów z naszej klasy VII.

Wyruszyliśmy we wtorek rano spod naszej szkoły i kierując się wzdłuż prowadzące głównie wałem Wisły Wiślanej Trasy Rowerowej, przez Uście Solne dojechaliśmy do Górki (w pobliżu Szczurowej). Dalej skierowaliśmy się na Wietrzychowice, gdzie promem przekroczyliśmy Dunajec. Kolejny celem wycieczki była "malowana wieś" Zalipie, gdzie odwiedziliśmy "Dom Malarek" i prywatny skansen. Z Zalipia pojechaliśmy do Borusowej, gdzie kolejną przeprawą promową dostaliśmy do Nowego Korczyna - już w województwie Świętokrzyskim, skąd do celu naszej wyprawy - Solca Zdroju pozostało nam już tylko 10 km. Około godziny 18:00 zmęczeni ponad 80 km trasą, pokonywaną przy bardzo wysokiej temperaturze, dotarliśmy na miejsce.

Wieczór był przeznaczony na regeneracje po wysiłku, najpierw zjedliśmy kolację, a potem odwiedziliśmy jedyne w Polsce baseny mineralne.

Drugiego dnia wstaliśmy jak do szkoły, około godziny 7 rano, już z bagażami udaliśmy się na śniadanie po którym ruszyliśmy w drogę powrotną. Tym razem jechaliśmy trochę inną trasą, bo po drodze mieliśmy jeszcze odwiedzić Wiślicę, gdzie zwiedziliśmy zabytkowy kościół. Z Wiślicy przez Bejsce dotarliśmy do Koszyc, ten odcinek trasy był lekko pagórkowaty i sprawił nam niewielkie problemy.

Po obiedzie w Koszycach powróciliśmy na "nasz" brzeg Wisły i już po płaskim z Górki przez Uście Solne wróciliśmy do domu. Cała trasa pokonana przez naszych uczniów w ciągu dwóch dni wyniosła ponad 165 km, pogodę mieliśmy piękną i słoneczną, ale spory upał dawał się nam mocno we znaki.

Wszystkim uczestnikom wyprawy gratujemy odwagi i dobrej kondycji:)